estival-jazz-transestival-jazz-transestival-jazz-transestival-jazz-trans
  • ESTIVAL DE JAZZ
    • Sobre l’Estival de Jazz
    • Com arribar
  • ESTIVAL 2022
  • CARTA BLANCA
    • Què és?
    • Clara Lai 2021
    • Àlex Cassanyes 2020
    • Ester Quevedo · 2019
    • Marc Cuevas · 2018
    • Santi de la Rubia · 2017
    • Txema Riera · 2016
    • Toni Vaquer · 2015
    • Dani Comas · 2014
    • Ramon Prats · 2013
  • EDICIONS ANTERIORS
    • EDICIÓ 2021
    • Edició 2020
      • Programa
      • Venda i reserva entrades
      • Patrocinadors
      • Fotografies 2020
      • Premsa
    • Edició 2019
      • Programa
      • Premsa
      • Patrocinadors 2019
    • Edició 2018
      • Programa
      • Premsa
      • Patrocinadors 2018
    • Edició 2017
      • Programa
      • Premsa
      • Vídeos
      • Patrocinadors
    • Edició 2016
      • Programa
      • Cròniques
    • Edició 2015
      • Programa Estival 2015
      • Cròniques
    • Edició 2014
      • Programa
      • Cròniques
      • Pícnic Jazz
      • Fotos 2014
    • Edició 2013
  • CARTELLS
    • 2021 NANA GORGOJO
    • 2020 DAVID YMBERNON
    • 2019 ESTELA DE ARENZANA
    • 2018 BÀRBARA BALCELLS
    • 2017 JOANA SARDÀ
    • 2016 XAVI GABRIEL
    • 2015 ROGER VELÁZQUEZ
    • 2014 BET FARRÉS
    • 2013 PAU BADIA
  • BLOG
  • CONTACTE
NOTA DE PREMSA FINAL D’ESTIVAL 2020
24 Març, 2021

‘Miles Ahead’ per Jordi Rica

12 Juny, 2021

L´escriptura és massa lenta quan la música ressona al teu cap. ¿Ha sonat el timbre? o ho estava somiant? Quina diferència hi ha? el so hi era… «miles ahead», expandint-se com un eco, per carrers buits, com a la intro de The Cool Cool World, de Shirley Clarke, on un gos famolenc, és l´únic integrant d´un món, que tot just es desperta. ¿Què importa la realitat de l´assumpte?… dones, alcohol, farlopa…, no vaig veure a Miles punxar-se. 

Llums! acció!! El jazz, una etiqueta més. Com diu Miles: música social. Aquest devia ser el seu origen, fins que es va anar fent més introspectiu, i els intel·lectuals s´hi van posar pel mig. És part de l´evolució natural de les coses. Quan has estat massa cap enfora, toca recollir-se i mirar cap a dins. 

Miles com a «xuloputes», amb motherfuckers inclosos, és el que devien volguer emular els hipsters dels anys ´40 i ´50, amb tot aquest arsenal de gestos, rituals i paraules guais, amb que impressionar a les noies. Tot un estereotip enclavat encara, en l´inconscient col·lectiu, masculí i heterosexual. 

Miles, sempre Miles. Miles Davis, com un «Torete» desbocat, a punt per partir-te la cara si fes falta, el fumador empedernit i amant obsessiu, però també el caçatalents generòs, l´home brillant que amb el seu so va crear història. 

El dia de la projecció era l´eclipsi solar, quan la lluna passa entre el Sol i la Terra. Si voleu saber com us afecta, heu de fer-vos la carta natal i mirar a quina casa es troba el 19è grau de Bessons (segons un astròleg que segueixo). Depenent la casa on es troba i observant 5º a la rodona, quins planetes hi ha al voltant, podreu fer-vos una idea dels patrons mentals limitants, que necessiten caure. 

Miles era Bessons. Les seves possibles contradiccions i personalitat variable, parla de com era, però ja sabem que no es pot jutjar un llibre per la seva coberta, com cantava Bo Didley.

Comparteix

Notícies relacionades

24 Març, 2021

NOTA DE PREMSA FINAL D’ESTIVAL 2020


Llegir
29 Juny, 2015

CONNEXIÓ AFRICANA


Llegir
29 Juny, 2015

Carta blanca a Toni Vaquer


Llegir
This template supports the sidebar's widgets. Add one or use Full Width layout.
This template supports the sidebar's widgets. Add one or use Full Width layout.
© 2022 Estival de Jazz. All Rights Reserved.